søndag 20. september 2009

På sykurs før første gang!

Da har jeg vært må mitt aller første (og absolutt ikke siste) sykurs.

Første kvelden målte og målte og målte og tegna vi. Nyttig å lære mønstertilpassing og måltaking! Men vi får nå se om jeg kommer til å være like nøye neste gang - for dette tok tid!! ;)

Vi sydde prøve i lerret
Og målte litt mer
Og tegna

Og studerte og spekulerte litt...




Så kunne vi begynne å sy!


Vi hjalp hverandre
Eller spurte læreren...


Og var dyyyypt konsentrert

alle sammen....



Snaaart ferdig!

Så måtte det prøves og tilpasses litt mer


Før resultatene beynte å komme!
Stilig?!
Min kjole

Kjempefin kjole!

Og kule bukser!
Med røde sømmer og snart røde knapper! Gleder meg til å se den heeelt ferdig!
Kreative Bea forandra totalt på planene underveis og resultatet ble veldig lekkert!

Og nesten i prisklasse med mere kjente designere med Marimekkostoff fra den lokale stoffbutikken...
Vår yngste kursdeltaker med sin utrolig flotte kjole!


Og mamman sydde en til lillesøster.
Såååå glad blir man av å lage egen kjole med for, legg og usynlig glidlås! :)

Ingen kommentarer: